Village tour & Amazone dipping - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van bianca housselt - WaarBenJij.nu Village tour & Amazone dipping - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van bianca housselt - WaarBenJij.nu

Village tour & Amazone dipping

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg bianca

21 Maart 2008 | Brazilië, Manaus

Jesus... heb geen wekker nodig met die italianen naast me. Om half 7 vinden ze het al nodig om te gaan kletsen. En aangezien de muren hier filterdun zijn, lijkt het alsof ze naast me liggen in bed en tegen mij aan het kletsen zijn :o)

Maar heb nu wel genoeg tijd om een douche te nemen, een koude in dit geval.... want we hebben geen warm water hier... dus het duurt ....ieiehehehhhhh .... iets langer!

Heb geen gekke beten of vlekken om mijn lichaam en voel me prima, dus denk niet dat de tarantula op bezoek is geweest hahahaha

Oke 08.00 uur ontbijt... weer zo'n uitgebreid buffet. T wordt weer tijd voor een beetje inspanning als dit zo door gaat, qua eten dan he. Moet wel die duitsers in de gaten houden (sorry Kath, je begrijpt vast wel wat ik bedoel hahaha) want die staan vooraan in de rij en rousen alsof ze al weken nix gehad hebben. T past allemaal maar net op het bordje!

Om 09.00 uur worden we weer in het bootje geladen en gaan we op bezoek bij een aantal locale natives. Er zijn heel wat stammen (rond de 46) in de Amazone, sommige die absoluut geen contact met de "buitenwereld" hebben (een stuk of 12) en een aantal die dat wel hebben. Alle stammen hebben ook een eigen taal of dialect, maar degene waar wij naar toe gaan spreken gewoon portugees. Voor degene die dat spreekt natuurlijk. We zijn nog geen 10 minuten onderweg als we al bij de 1e buren zijn. Onder het huis op palen zit een klein cappu aapje aan een tuigje vastgebonden. Moet wel anders breekt ie de hele boel af. Het is echt een schatje... en hij heeft zelfs zijn eigen hangmatje!

Iets verderop staan al wat kinderen bij hun kraampje klaar om ons de zelfgemaakte kettinkjes, armbandjes, riemen en andere "materialen uit de Amazone verwerkt tot iets" dingen te laten zien. En daarnaast hangt op een stukje boom een baby 3-vingerige luiaard. Ooohhhhhhh zo lief. Marcus komt ook nog even aangelopen met een andere baby... maar die vin ik NIE zo leuk. Een slang(etje), maar wel 1 van de meest giftige en zelfs dodelijke uit de Amazone. Ja ik zie m prima... nee hoef m niet vast te houden. Nee echt niet... Marcus rot op met dat KUT beest... Meen t!!!!

Brrr... snel weer de boot in en door naar het volgende dorpje/familie. Hier krijgen we m.n. vruchten van de Amazone te zien. Een soort grote bruine cacaoboon die alleen hier te vinden is. Als je hem openmaakt kun je het vlees eten en dat smaakt naar banaan met een vleugje vanille. Hier maken ze dan ook ijs van. Verder natuurlijk de Jackfruit boom, de kokosboom, lycheeboom, koffieboom en nog wat vreemde uitziende bomen... waarvan ik de naam alweer vergeten ben.

Van 1 van die bomen plukt Marcus een bloem en knijpt die stuk. Er komt een soort rode vloeistof uit en dat smeert hij op het gezicht van Sophie. Ze gebruiken dit om voedsel mee te kleuren. Oh Sophie ... als het droog is duurt het ongeveer 3 dagen voor het van je gezicht af is... hahahaha en het is een flinke oorlogstekening :o)

Dan nog even een rondje "forest" met de boot voor we terug gaan. Het is weer stralend weer en je ziet dan ook de ondergelopen bomen weerspiegeld in het water. Een heel schilderachtig gezicht. Bijna te bizar voor woorden als je je bedenkt dat je over de toppen van sommige bomen vaart. Dat zijn echte "Harry Potter" momenten".

Rond 11.45 zijn we weer terug en kunnen we ons nog even opfrissen voor we weer gaan lunchen. Heb nog niet zo veel honger... komt natuurlijk door dat uitgebreide ontbijt van vanmorgen.

Maar we hebben vandaag even de tijd om uit te buiken... want we gaan pas rond 15.00 uur weer op stap. Dippen in de Amazone. Shit en ik ben mijn bikini vergeten in te pakken.... tja die 5 kilo was niet makkelijk kiezen. We nemen een flesje water mee en gaan lekker op de steiger aan het water zitten. Pfff... als de zon er is ... is het ook meteen goed heet! Maar we hebben gelukkig niet zo'n last van de muggen.. meer andere kruipende beestjes hahaa.

15.00 uur weer allemaal present, inclusief regenjas want het kan weer gaan regenen en waterdichte zak vor de camera! En ik heb maar even een leuk setje ondergoed als bikini gechartert. Wil nl. wel dippen in die Amazone. We varen eigenlijk rechtuit en in het midden voor de lodge ligt een platform... ons zwembad.

Aanleggen, spullen veilig stellen onder het afdakje, bbq uit de boot en dippen maar. Denise ligt er als eerste in, Sophie erachter aan, dan ikke en Amanda vindt t maar en beetje eng. Ze wil weten of er iets zit hahahaha.... schat dat merk je gauw genoeg!

Het water is heerlijk van temperatuur en redelijk schoon voor zover je dat kunt zeggen. We poedelen een beetje tot we redelijk zijn opgefrist en dan weer drogen op het platform. Marcus is inmiddels een Brazilian Nut aan het kraken. Soort kokosnoot maar dan ipv kokos aan de binnenkant zitten hierin heel veel kleine noten. Ze lijken op kastanjes maar zijn veel zachter en smaken errug lekker.

De bootmeneer heeft de bbq aangestoken en een ananas, uien en tomaten erop gelegd. Paar brazilian nuts erbij... vreemde combi, maar het smaakt wel errug lekker allemaal.

Neil gaat ook nog even weg met de bootmeneer om biertjes te halen bij de Militaire basis aan de overkant. En moet zeggen... met een biertje erbij... smaakt de bbq NOG lekkerder hahaha.

Dan gaat het regenen... steeds harder en we moeten steeds dichter op elkaar gaan staan om droog te blijven. Snel alle spullen in de waterdichte zak en maar wachten tot de bui overdrijft. Dit duurt en uurtje!!!

Daarna de bootman weer al het water uit de boot gehoost en kunnen we weer terug naar de lodge. Ondetussen vraagt Marcus ons of we die anaconda gezien hebben die onder het platform zat. Wat!!! Uh neen.... gelukkig niet ... oh geloof dat Amanda en hartverzakking krijgt hahahaha. Snel omkleden nu ... nog heel even in de bar een caipirinha en dan weer om 19.00 uur diner. Maar aangezien we allemaal al redelijk vol zitten... zijn we snel klaar met eten...en gaan we dus weer terug naar de bar hahahah

Kom maar door met die caipirinha's. We hebben de grootste lol en dan pakt Marcus een gitaar en gaat ie zingen. Voornamelijk Braziliaanse nummers maar naar een paar caipirinha's probeert ie toch wat engelse nummers. En na nog een paar caipirinha's zingen wij vrolijk mee. Een van de andere gidsen is ook aangeschoven en zingt en speelt ook om beurten. De andere gasten komen op het geluid af en binnen no time zitten we allemaal mee te doen. De ene met een tamboerijn, de andere met de regenmaker, sambaballen, klappen of gewoon stiekem mee te neurieen hahahah. En de barman maakt een recordaantal caipirinha's vanavond. Hopelijk zet ie ze wel allemaal op de juiste rekening... dat gaat weer zeer doen :o)

De bar gaat om 23.00 uur officeel dicht, maar aangezien wij de laatsten zijn rond half 1 en de barman er zelf ook nog steeds is... doen wij het licht uit!

Sssttt... zachtjes terug naar de kamer. En ik moet in mijn uppie naar de 2 en 3 serie kant. De anderen wonen allemaal op de 1 serie. Oppassen voor de tarantula weer. Laten we hopen dat ze niet van de geur van caipirinha's houdt hahahaha... dan heb ik geen probleem vanavond!

Trusten!

• 21 Maart 2008 - 11:39

Betty:

Heb 1 keer 1 caipirinha te veel op gehad...:). Ben beniewd hoe je je morgen voelt. Is in ieder geval een goed slaapmiddel! xxx

• 23 Maart 2008 - 13:46

Tineke:

Die staartjes staan je goed!
    Toch wel veel enge beesten daar!
    Maar je hebt het gelukkig weer overleefd.
    Tjonge wat een avonturen.
    Liefs !