Oost - West - Kiwi Antarctica - Best!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van bianca housselt - WaarBenJij.nu Oost - West - Kiwi Antarctica - Best!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van bianca housselt - WaarBenJij.nu

Oost - West - Kiwi Antarctica - Best!!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg bianca

01 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Na een heerlijk vlucht van dik 11 uur, want we hebben een half uurtje ingevlogen, land ik om 11.00 uur weer op Nederlandse bodem. Gek gisteren leek het nog zo ver weg en nu lijkt Zuid Amerika al weer heel ver weg en er zit nog geen dag tussen.

Dankzij die jongens van Hannie heb ik als een roosje geslapen en dankzij de 4 kussentjes en 2 dekens kom ik ook zonder problemen of zere ledematen uit de stoel omhoog. Voel me zelfs redelijk uitgeslapen. Ben ook nog net op tijd wakker, zeg half 11, voor het ontbijt en een kopje koffie hahahaha.

Eenmaal geland taxien we nog wel een half uurtje naar de gate en dan is mijn sabatical echt ten einde en zit mijn wereldreis er toch echt op.

Snel even het toilet in om me een beetje te fatsoeneren en presentable te maken. Wil de familie natuurlijk niet meteen afschrikken hahaha.

Op naar de bagageband, koffer opvissen en dan kan ik naar Poes toe. Maareh op band 16 komt mijn koffer maar niet te voorschijn. Oh er ligt ook nog het e.e.a. op band 19. Maareh daar komt dat gele monster van mij ook niet te voorschijn. Loop nog een paar keer heen en weer maar er komt geen bibanca bagage naar boven. Nee he, gaat het een half jaar goed met de meest aggenebes, rottige & bananen luchtvaartmaatschappijen, vlieg ik naar huis met de KLM.... koffer weg!

Mijn zusje maar even gebeld dat ze nog maar een kopje koffie pakken, ben hier nog even bezig ;o)

Ga maar aangifte doen. Netjes al mijn gegevens doorgegeven en als het goed is komt ie de volgende dag met dezelfde vlucht mee en heb ik m als het mee zit einde middag in huis. Nee hoef m niet te komen halen, de KLM service komt m netjes thuis afleveren! 'Kee dan!

Sta ik daar in mijn t-shirtje en spijkerjasje te blauwbekken. Had gedacht zo mijn fleece aan te doen want het SNEEUWT buiten, maar ja die zit ook in de koffer! Brrr.... hoewel de sneeuwvlokjes me wel doen denken aan Antarctica... zucht!

Maar daar staan ze dan: Mijn zusje, mijn zwager en mijn nichtjes & een bosje bloemen. Welkom Thuis!! Toch stiekem wel weer heel leuk om hun te zien. We doen nog 1 bakkie en een broodje voor we richting Adamski gaan. Oh heerlijk... weer een echte DE Cappu!!!! Jamjam!

Wel weer raar trouwens om overal weer Nederlands te horen, geen palmbomen meer te zien, geen slippers aan te hebben maar zware bergschoenen, iedereen dik ingepakt en met paraplu's te zien lopen. En wat een drukte aan mensenmassa om me heen en al die auto's!

Oh en heb mijn eerste boete waarschijnlijk al weer binnen... ben nog geen uur in het land hahahaha. Omdat mijn vlucht steeds vroeger kwam, moest de familie zich nog haasten.... tja en daar genieten die flitspalen natuurlijk optimaal van ;o)

Mag ook weer zelf naar huis rijden in mijn eigen toetoet. Wel weer even wennen na een half jaar, met bergschoenen en 2 slaappillen. Mijn nichtjes die met mij meerijden haasten zich dan ook om in de gordels te komen. Maar het gaat allemaal goed, binnen no time zijn we weer thuis. Nog 10 meter en dan zie ik poes weer. Ben heel benieuwd of die muts me nog herkent of wil kennen.

En ja ze reageert wel als ik binnen stap, maar meer omdat er iemand binnenkomt en niet omdat IK het ben. Kijkt even en gaat weer lekker verder maffen op haar kussentje. Nou ook fijn jou weer te zien kittekat!!

Maar er staat me nog een verrassing te wachten thuis.... mijn gootsteen stroomt nl. over. Blijkt dat ie helemaal verstopt zit en tot overmaat van ramp komt het ook nog via het plafond naar beneden.... HELP ik wil terug ...... boehoe!

Nespresso maar naar de woonkamer gesleept en eerst maar weer een bakkie kofie gezet voor de visite. Mijn zusje heeft gelukkig boodschappen gedaan, dus er is iets in huis om voor te zetten.

Oh en ik zie dat mijn doos uit Peru ook al gearriveerd is. Mooi kan ik meteen de kadootjes uitdelen. Behalve die van Sharon... want die zitten naturlijk nog in de koffer. Sorry dan moet jij even wachten schat.

Einde middag komt Kaatjeka ook nog langs en kunnen we eindelijk bijbeppen. Die blijft gelukkig slapen dus voel ik me niet zo heel somber om weer terug te zijn hahahaha.

En we kleppen tot in de vroege uurtjes. Kaat hoopt dat ik een beetje last heb van jetlag en dat ik dus vroeg onder de wol lig.... maar ik heb nergens last van dankzij die jongens van Hannie. Het is dan ook al lichtelijk ochtend als we eindelijk gaan slapen.

Poes heeft inmiddels door dat IK het weer ben en is niet meer bij me weg te slaan. Ze kruipt dan ook bovenop me, de schat.

Goh zit het er al weer op, wat is de tijd gevlogen. Versneld komen de landen & hoogtepunten nog even voorbij, maar voor mij geldt absoluut:

Oost - West - Kiwi Antarctica - Best!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bianca

Wat doe je als je ontslagen wordt en als dank een leuke bonus meekrijgt? Inderdaad dan ga je een lekkere lange wereldreis maken. Te beginnen in Ecuador & de Galapagos eilanden, dan Chili & de Paaseilanden, via Buenos Aires oversteken naar Ushuaia, de boot op naar Antartica en weer terug, relaxen aan het strand in Uruguay, afzakken naar Patagonie en de rest van Argentini, via Boliva en de zoutvlaktes naar Peru, Machu Picchu, Nazca lijnen, oversteken naar Rio de Janeiro, de Pantanal + Jungle, de Amazone in Manaus in eindigen via Salvador de Bahai aan t strand in Brazilie. Oh wat naar allemaal .... dank je wel O.J.!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 78739

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2007 - 23 Maart 2008

Wereldreis Antarctica & Zuid Amerika

Landen bezocht: