Einde pantanal avontuur - Reisverslag uit Cuiabá, Brazilië van bianca housselt - WaarBenJij.nu Einde pantanal avontuur - Reisverslag uit Cuiabá, Brazilië van bianca housselt - WaarBenJij.nu

Einde pantanal avontuur

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg bianca

20 Maart 2008 | Brazilië, Cuiabá

Om 06.15 uur is het alweer tijd om van de stok te vallen en de nieuwe dag te begroeten!

Zit dan ook nog een beetje slaperig aan het ontbijt om 07.15, maar gelukkig staat er alleen nog een wandeling voor de ochtend gepland dus dat kan ik nog wel handelen.

Ga weer compleet in de DEET parfum en met mijn inmiddels weer droge bergschoenen op pad. Helaas is de blub nog niet echt opgedroogd dus hier en daar is het weer even zoeken naar een plekje om over de water en modderpoelen heen te komen. Juan legt af en toe als een echt heer een boomstammetje voor me over een modderpoel hahahaha. We gaan deze keer rechtdoor over het pad ipv richting de kaaimannnen. Gelukkig maar, maar dat betekent wel tussen de koeien en paarden door (en hun drollen en vlaaien) en over wat kleine hekjes heen en door wat laaghangende takken heen. Maar dat maakt het alleen maar avontuurlijker toch.

Net als we langs een boom lopen zien we een toekan aan komen vliegen. Snel de camera uit de tas, maar het kreng gaat precies daar zitten waar ik m niet kan zien. We lopen door en zien dan en boom vol macãos zitten... lang leven de camera met ingebouwde telelens! Wauw schitterend donkerblauw met een gele rand om de ogen! Super!

Nog een stukje verder horen we geritsel, maar zien niets tevoorschijn komen ... is dat een goed of slecht teken ... maar het blijkt een vosje te zijn dat op het laatste moment toch eieren voor zijn geld kiest hahaha.

Wel weer overal die KUTmuggen... ondanks de DEET. Weer een palmblad in de aanslag voor als ze te irritant worden!

Helaas kunnen we niet de doorsteekpaden volgen want die zijn allemaal ondergelopen en ik heb geen zin om met mijn schoenen door de plassen te waden. Heb ze straks ook nog nodig in de Amazone... en daar drogen ze al helemaal niet!

Dus gaan we weer rechtsomkeerts ... gelukkig weet Juan waar we heen moeten... want ik heb echt geen idee waar we nu vandaan komen. Alle bomen en paadjes lijken op elkaar hahahaha.

We zijn er weer rond 10.30 uur, dus kan me nog even douchen en opfrissen, de laatste spullen in de tas gooien voor we gaan lunchen en daarna weer terug naar Cuiaba.

Ben geloof ik helemaal total loss, dus het zal vanavond ook niet te laat worden. Trouwens moet weer midden in de nacht op om naar het vliegveld te gaan... dus het wordt zeker niet al te laat!

Ik hang lekker op de achterbank en Juan zet een muziekje aan om "wakker" te blijven. En zo sjesen we weer over de Transpantaneira heen terug naar de bewoonde en beschaafde wereld vol uitlaatgassen, drukke winkelstraten en rijbanen en herrie van getoeter en van schreeuwende mensen. Een verschil van dag en nacht en dat binnen 2 uurtjes!

Het hotel Global Garden ziet er prima uit, zwembad voor de deur, maar het personeel is echt 3 x nix. Ze spreken geen van allen engels... ook niet een beetje, dus ik verlies mijn geduld een beetje als ik voor de 50-ste keer aangeef dat ik nix begrijp van wat ze me vragen. Het heet toch niet voor nix Global GARDEN!!!!! Zelfs de beschrijving van hoe alles werkt, de gegevens in de lift en qua veiligheidsregels ... alles is in het portugees. Ja Fuck you too!

Ben nog geen half uur binnen of ik ben het al helemaal beu. Gelukkig moet ik mijn koffer overpakken omdat ik maar max 5 kilo mag meenemen naar de Amozone, dus kan ik een beetje afkoelen.

Daarna een poging gedaan om te internetten, maar ze heben zo'n lullig slap toetsenbord waar je niet eens fatsoenlijk op kunt typen... dus dat schiet ook al niet op. Dan maar even kijken of ik nog ergens peukies en muggenspray kan scoren.

Nou das de grootste uitdaging.... de straat over steken. Ze rijden als gekken op de 4-baans weg en het duurt zeker 10 minuten voor ik deel 1 kan oversteken. Snel op de vluchtheuvel in het midden wachten en nog eens 10 minuten voor ik deel 2 van de weg kan oversteken. Jeetje ben gewoon bijna een half uur bezig om de weg voor het hotel over te steken. Wat een kutstad is dit zeg. Gelukkig is het maar voor een nachtje.

Oke... sigaretten gevonden.. muggenspray niet.. dan maar nog meer DEET of in Manaus even kijken. Hebben ze het vast ook wel hahaha.

Weer die dodenbaan over.. en dan door naar de kamer. TV aan... en kan ik even uitrazen.

Ze hebben ook roomservice .... dus als ik honger krijg bestel ik een hamburger.. daar kan geen miscommunicatie over ontstaan.. en een biertje. En inderdaad... een half uur later is de bestelling goed overgekomen. En het smaakt ook nog.

Uiteindelijk is het toch weer later dan de bedoeling was... maar kan toch nog even een paar uurtje tukken voor de broer van Juan me morgen om 04.40 uur komt halen... en ik maar denken dat ik met vakantie ben :0)

  • 20 Maart 2008 - 07:33

    Dop En Emiel:

    Ja, we hebben echt medelijden hoor ... ;-) ... !!!!!

    Wij krijgen hier het advies de snowboots maar weer tevoorschijn te halen voor het Paasweekend ... da's wat anders dan de hitte van de jungle ! Dus je weet wat je te wachten staat als je terug bent in NL :-) !!!

  • 20 Maart 2008 - 15:25

    Hannie:

    Ha
    Ik heb nog niet alles gelezen, maar dat komt nog. Ga je met pasen thuiskomen of blijf je nog ff weg. Ik vind het wel mooi geweest. Al kan het voor jou natuurlijk niet lang genoeg duren. Mens wat een geweldigen maanden heb je achter de rug en wat gaat dat snel. Hier is het klote weer.
    Dus geniet nog maar ff van zon zee strand en palmen
    Liefs Hannie xx

  • 20 Maart 2008 - 22:12

    Kaatjeka:

    Ach gos............ZENNNNNNNNNN. Je bent zo weg uit de stad naar de groene jungle...nog effies. Geniet nog maar even van de zon hiet is het nat en koud!!!!

    Dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bianca

Wat doe je als je ontslagen wordt en als dank een leuke bonus meekrijgt? Inderdaad dan ga je een lekkere lange wereldreis maken. Te beginnen in Ecuador & de Galapagos eilanden, dan Chili & de Paaseilanden, via Buenos Aires oversteken naar Ushuaia, de boot op naar Antartica en weer terug, relaxen aan het strand in Uruguay, afzakken naar Patagonie en de rest van Argentini, via Boliva en de zoutvlaktes naar Peru, Machu Picchu, Nazca lijnen, oversteken naar Rio de Janeiro, de Pantanal + Jungle, de Amazone in Manaus in eindigen via Salvador de Bahai aan t strand in Brazilie. Oh wat naar allemaal .... dank je wel O.J.!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 79123

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2007 - 23 Maart 2008

Wereldreis Antarctica & Zuid Amerika

Landen bezocht: