Argentijnse Watervallen - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van bianca housselt - WaarBenJij.nu Argentijnse Watervallen - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van bianca housselt - WaarBenJij.nu

Argentijnse Watervallen

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg bianca

17 Maart 2008 | Brazilië, Brasilia

Om 06.30 uur is het (helaas) weer zover ..... tijd om op te staan. Snel douchen en ontbijten want om 08.00 uur staat Jose voor de deur. Het is in Argentinie een uurtje vroeger dus vandaar dat we wat eerder weggaan. En aangezien ik de enige ben heb ik dus een privé gids. Das ook wel eens lekker voor de verandering hahaha.

Anna (de chauffeuse) staat ook al klaar om ons weg te brengen. En wat me tijdens de rit opvalt is dat zodra we bergafwaarts gaan... Anna de versnelling in zijn vrij zet.... heel vreemd maar vooruit zal wel Braziliaans zijn.

Bij de grens van Argentinie weer een (dag) stempel gehaald voor in het paspoort en dan mogen we weer verder rijden. Vlak over de grens ligt Puerto de Iguazu. (En hier is inderdaad ook het restaurant Aqva van Dop en Emiel.... geen wonder dat Jose het niet kende hahahahahaha) We rijden de brug over de Iguazu over (Na de Amazone en Parana de 3e grote rivier van Brazilie) en hebben dan even een uitzicht op 1 van de Zuid Amerikaanse 3-landen punten nl. Argentinie-Brazilie en Paraguay. Hier kun je alleen niet je voet in het midden op alle drie de grenzen zetten aangezien de rivier daar net iets te breed voor is :o

Dan arriveren we bij het Nationaal Park, Anna zet ons af en komt ons straks weer ophalen. Entree betalen (40 pesos of 28 reais) en dan kunnen we naar binnen. Eerst een klein stukje lopen naar treintje nummer 1. Die vertrekt over een half uurtje dus we moeten even wachten. Als ie arriveert is het even proppen met zijn allen (er MOETEN 4 personen per bankje zitten... hoe maakt niet uit.. pfffff) en dan 15 minuten als haringen in een treintje naar het volgende stationnetje. Pfff laat me met plezier op het perron uit t treintje vallen hahahah.

Vervolgens een pad voor 1 km volgen en dan zijn we bij de Watervallen die het dichtst bij de Duivelskeel liggen. Wauw dat ziet er inderdaad gaaf uit. Wel even oppassen dat je niet uitglijdt... tis hier en daar een beetje glibberig van het stuifwater. Moet dus ook opletten hoe ik de camera houd anders heb ik mooie druppels op de foto. En moet m ook een beetje tegen al die spetters beschermen. Snel een foto en weer terug in de koffertas! Had al foto's van Dop & Emiel gezien... maar in het echt is het toch altijd net iets leuker en groter. En vooral het geluid van het water erbij is geweldig. Gelukkig hebben we ook volop zon vandaag dus overal waar je kijkt, m.n. bij de duivelskeel zelf, zie je regenbogen! Ooooohhhh tig wensen doen en tig potten met goud zoeken straks hahahaha

Niet te geloven hoeveel water hier naar beneden stroomt. De Niagara watervallen op de grens van Ontario (Canada) en Noord Amerika (staat New York) zijn de grootste ter wereld qua watervolume, maar de Duivelskeel en Co. (in totaal 275 stuks) staan er als nummer 2 vlak achter. En ze zijn ook redelijk lang, maar weer niet de langste ter wereld... dat zijn nl. de Angel Falls in Venezuela. Hoe dan ook .... het maakt een hels kabaal en je kunt er goed nat van worden!

We lopen weer terug naar het treintje en na weer 15 minuten haring gespeeld te hebben gaan we de 2e route lopen langs de overige watervallen. Langs de Bosetti, Adam, Eva etc. en je hebt vanaf hier ook een spectaculair uitzicht op Isla San Martin. Hier is overigens de film The Mission met Robert de Niro opgenomen... even voor de filmliefhebbers. Dit eiland is allen vanaf de Argentijnse kant te bereiken per boot. Als je dat doet ... zeker niet vergeten je zwemkleding aan te trekken hhahahaha.

We lopen de catwalk helemaal af (niet echt iets voor hoogtevrees mensen moet ik zeggen... grote ijzeren roosters die over de rivierbeddingen zijn verankerd. Hier en daar roest het een beetje..... ) en dan gaan we weer dezelfde weg terug om naar het stationnetje te gaan. De temperatuur is inmiddels flink aan het stijgen en het wordt dan ook broeierig warm... pfff... lust wel wat te drinken eigenlijk. Kopje koffie doenÇ

We moeten toch wachten op het treintje tot aan de ingang, dus gaan we even een bakkie doen en het vochtgehalte weer wat op peil brengen. Voel me af en toe net een vergiet hier... je gooit er wat water in ... en bijna meteen komt het er via de porien weer uit .... blehhh!

Hmmmm... een grote groep chinezen en japanners bezetten de trein... we pakken de volgende wel hahahaa.

Zo gezegd zo gedaan en Jose belt Anna ondertussen dat we er weer aankomen. Dus als we het park uitkomen staat Anna dan ook weer netjes voor ons klaar. Weer een exitstempel halen bij de grens van Argentinie en dan zijn we rond 13.30 uur weer bij het hotel terug.

Morgen is Jose er om 08.30 uur om me naar de Braziliaanse kant te brengen. Oke tot dan. Oh ja als ik vanavond lekker týpisch Braziliaans wil eten... iets verderop in de straat zit een heel goed restaurant. Wel oppassen want het kan een beetje pittig zijn :o

Snel de bikini aan en even poedelen in het zwembad. Broodje erbij = een heeeeeeeeeeeeeeeeeel droog broodje, glaasje sap ... heerlijk even afkoelen. Hoewel die zon bloody hot is!

Nog even internet checken... tenminste als die kut prepaid kaarten het doen. Als je nl. je muis een tijdje niet beweegt... sluit ie automatisch af... en dat gebeurt dus 2 x zonder dat ik iets gesaved heb.... #%$¨&%*&)_)%$#@@%#¨%&¨% KUT KUT KUT.

Tijd om me om te kleden en dat restaurant eens te gaan uitproberen. Maar helaas ... het is gesloten.. zondag! Oke dan maar de andere kant van de straat uit, naar de hoofdstraat met restaurant en bars. Op de hoek zit de enige echte Mc Donald. Maar daar tegenover zit een hele schreeuwerige Duitse Pizza tent... nee dank je. Ik ga bij de buren op de andere hoek eten... de sushi tent "Sushi Hokkai". Errug lekker zeevruchten tepanyakki menu (op de inktvis en mosselen na) met huiswijntje (nee geen sake.... bah), relaxte muziek en een fantastisch uitzicht op de gouden M-boog :o

Ben dan wel om 21.45 uur weer 45 reais armer als ik terug ga richting het hotel.

Dit is wel even anders dan Rio. Voel me hier een stuk veiliger, de mensen zijn super aardig, ben nog geen oververhitte "latino's" tegen gekomen, ze rijden hier allemaal supergrote auto's, dus denk dat dit best wel een rijk gedeelte van Iguazu is. En ook hier zie ik weer veel dierenwinkels. Op een straat van 3 blok zitten 4 dierenwinkels. Alleen ... ik zie bijna niemand met een hond ofzo lopen.... hmmmm wat zit er dan in al die zakken "voer"....

  • 17 Maart 2008 - 22:06

    Dop:

    Ja lekker he, in dat treintje, zo, ik zat me helemaal te pletter peentjes te zw.... ;-)! Wat een geluid he, bij die Garganta, ik heb nog wel wat geluiden gefilmd, maar volgens mij alleen nog maar aan de Braz.kant. Ik heb wel begrepen dat deze watervallen alle andere in het niet doen vallen, jij noemt die andere watervallen, van gehoord of ook geweest? Want als je er ook geweest bent, dan kun jij zeggen of die bewering hierboven klopt?!!

    Wij hebben alleen maar de Keel gezien, verder hadden we geen tijd (en geen fut) meer, we kwamen uit de Yacutinga Lodge die dag, ook heeeel vroeg uit de veren die dag. Wel nog met een bootje langs de rivier terug, zodat we niet meer met het treintje hoefden en toen flikkerde ik bij het uitstappen nog op die stangen, waar het stoeltje van onze 'chauffeur' in hing... auauauauau! En blauauauauauw!

    Jammer dat je niet bij ons restaurantje kunt gaan eten.. maar volgens mij kom je nix te kort toch? Je hapt wel wat lekkers weg zo te lezen ;-). Jammer wel dat je aan de Braz. kant dus meer centjes kwijt bent. Wij hadden een heeeeel erg dure fles rose daar in Aqva, de duurste fles die er was en die kostte wel bijna 15 euro, bibber tril bibber, als ik het me goed herinner..

    Zo, dit is het weer, ik heb morgen weer cursus voor mijn nieuwe baan, heel leuk en leerzaam, dus ik ga slapen.

    Geniet ze weer en drink een agua de Coco voor/op mij en Emiel, 'ta?!

    Beijos, Dop

    p.s. heeeeeerlijk die warmte daar, zoals je 'm beschrijft, ik verlang er naar terug!

  • 18 Maart 2008 - 08:57

    Betty:

    Hé stoere chica,
    Je gaat lekker! Is weer anders zo in je eentje dan in een groep, hé? Ben je de dagen aan het aftellen, kan je niet wachten om ons weer te zien :) of wil je nog lang niet terug???? xxx

  • 18 Maart 2008 - 12:24

    Tineke:

    Wel een beetje link zo'n chauffeuse als je het mij vraagt. Maar gelukkig ben je toch weer heelhuids aangekomen!Ik vind die vloeken van jou wel prachtig en hoe kom je toch aan dat koppie dat lacht of treurig kijkt?Blijf nog lekker even genieten!Liefs en een knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bianca

Wat doe je als je ontslagen wordt en als dank een leuke bonus meekrijgt? Inderdaad dan ga je een lekkere lange wereldreis maken. Te beginnen in Ecuador & de Galapagos eilanden, dan Chili & de Paaseilanden, via Buenos Aires oversteken naar Ushuaia, de boot op naar Antartica en weer terug, relaxen aan het strand in Uruguay, afzakken naar Patagonie en de rest van Argentini, via Boliva en de zoutvlaktes naar Peru, Machu Picchu, Nazca lijnen, oversteken naar Rio de Janeiro, de Pantanal + Jungle, de Amazone in Manaus in eindigen via Salvador de Bahai aan t strand in Brazilie. Oh wat naar allemaal .... dank je wel O.J.!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 79122

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2007 - 23 Maart 2008

Wereldreis Antarctica & Zuid Amerika

Landen bezocht: