Van Manaus naar Salvador de Bahia - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van bianca housselt - WaarBenJij.nu Van Manaus naar Salvador de Bahia - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van bianca housselt - WaarBenJij.nu

Van Manaus naar Salvador de Bahia

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg bianca

03 April 2008 | Brazilië, Brasilia

Ben weer ver voor de wekker wakker. Laatste keer genieten van de Amazone stilte voor ik gelukkig "alleen" onder de douche stap. De gekko heeft denk ik een ander hutje gevonden hahaha.

Om 08.00 uur aan het ontbijt. Ook vandaag niet zo uitgebreid, maar doe toch maar een extra rondje voor de zekerheid. Met al dat vliegen en wachten in het vooruitzicht weet ik niet wanneer de volgende keer is dat ik iets kan eten. De malaronepil ook in de aanslag voor bij de lunch (ergens vanmiddag).

Hmmm nu die barrekening nog betalen. Hou mijn hart vast met al die caipirinha's ... en ik ben de tel al lang kwijt geraakt... hoop stiekem de barman ook. Oke een biertje kost 4 en een caipirinha 5 reais... dus dat wordt dan in totaal..... Oh valt mee... 90 reais. Hou zelfs nog iets over om zo nog een kopje koffie op het vliegveld te kopen.

09.00 uur ligt de boot al weer voor. Mijn nieuwe dagvriendjes gaan mee om me uit te zwaaien en samen met 2 canadese vrouwen varen we weer te Amazone op. Terug naar de beschaafde wereld (nou ja industriele wereld) van Manaus. Het weer is wonderbaarlijk vooralsnog, droog en al weer lekker aan de temperatuur. Das wel zo prettig als je op t water zit.

Omdat we maar met zijn 3-en zijn hebben we dus alle plek op het dek en kunnen we rondom genieten van de jungle met hier en daar een hutje aan de oever.

En dan opeens zien we iets bewegen in het water... en nee het zijn geen takken of vogels... het zijn dolfijnen! Meteen staan we met zijn allen met de camera in de aanslag om te kijken of het roze dolfijnen zijn. Zeldzaam, bijna uitgestorven en waarschijnlijk alleen nog hier te bewonderen... oh als dat toch eens waar zou zijn.... Maar helaas... ze zijn en blijven grijs als ze dichterbij komen. Nietemin is het natuurlijk nog geweldig om ze om de boot te zien zwemmen. Het blijven nou eenmaal ontzettend leuke dieren om te zien. Hoewel ik ze in deze omgeving een beetje misplaatst vind.

De rit met de boot duurt ongeveer 2,5 uur en geloof dat we in die tijd nog 3 keer dolfijnen hebben gezien. Sommige met zijn 2-tjes, soms in een grote groep. Geweldig!!! Dag flippers... dag Amazone!

Als we in de haven aankomen staat Alex ons al weer op te wachten en heeft mijn koffer alweer netjes achterin staan. Mooi. Eerst de dames in een hotel droppen en dan gaan wij door naar het vliegveld. Alex blijft maar hameren op het feit dat als ik het goed naar mijn zin heb gehad, ik dit vooral moet doorvertellen en aan iedereen moet aanbevelen. Dus jongens... bij deze. Als je naar Manaus gaat en een leuke plek in de jungle zoekt..... Ecopark "Amazone Village Lodge".

Rond 12.00 uur ben ik op het vliegveld en moet daar tot dik half 5 wachten op mijn vlucht naar Brasilia. Daarna weer overstappen en door naar Salvador de Bahia... kreun. Kan mijn koffer helaas pas vanaf 13.30 uur inchecken dus ik moet ook nog even rondsjouwen met dat ding.

Eerst maar een broodje scoren, malaronepil wegwerken voor ik die ga vergeten en nog maar een kopje koffie. Op zich is het een redelijk vliegveld met wel wat leuke winkels dus ik vermaak me wel. Helemaal als je gewoon overal naar binnen kunt zonder zware koffer ;0)

Eindelijk mag ik gaan boarden (had alle winkels al gezien en begon me net te vervelen ...) en we gaan dan ook rond 16.30 uur de lucht in. Weer zo goed als op tijd!

Rond een uurtje of 19.00 uur in Brasilia aangekomen, gaat de klok weer een uurtje vooruit, dus is het eigenlijk 20.00 uur. Scheelt weer een uurtje wachten hahahaha. Kan ook nog tussendoor een kopje koffie en een peukie doen en zelfs nog even shoppen hier voor ik weer door de douane mag en rond 22.15 uur doorvlieg naar Salvador! En besef me net dat dit mijn laatste "sabatical" vlucht is. De eerstvolgende keer dat ik instap is op weg naar huis.... jeetje wat gaat het allemaal snel in een keer.

De vlucht duurt bijna 2 uur en kom dan ook netjes op tijd rond 12.15 uur aan. Koffer weer ophalen en dan weer op zoek naar de transfer. Die staat gelukkig ook vooraan dus kan meteen door. Heb absuluut geen voorstelling van Salvador, maar moet hier en daar wel even slikken als ik zie waar ik doorheen rijd.

Als de chauffeur dan ook stopt middenop een hele stijle straat, sta ik niet te popelen om uit te stappen. Het hek van de pousada (Pousada da Mangueira)
zit dicht en erboven hangt een beveilingingscamera. Hmmmm... geen gezellig ontvangst om 01.00 uur in de nacht hahahaha. Maar goed dat zie ik morgen wel.

Wil nu naar een lekker,droog en warm bed. Oogjes sluiten en een poging doen om te slapen!

  • 04 April 2008 - 18:13

    Nathalie:

    Jeetje Bianc,
    Wat vliegt de tijd toch om. Je komt bijna alweer terug met een prachtige ervaring rijker. Geniet nog even nu het nog kan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bianca

Wat doe je als je ontslagen wordt en als dank een leuke bonus meekrijgt? Inderdaad dan ga je een lekkere lange wereldreis maken. Te beginnen in Ecuador & de Galapagos eilanden, dan Chili & de Paaseilanden, via Buenos Aires oversteken naar Ushuaia, de boot op naar Antartica en weer terug, relaxen aan het strand in Uruguay, afzakken naar Patagonie en de rest van Argentini, via Boliva en de zoutvlaktes naar Peru, Machu Picchu, Nazca lijnen, oversteken naar Rio de Janeiro, de Pantanal + Jungle, de Amazone in Manaus in eindigen via Salvador de Bahai aan t strand in Brazilie. Oh wat naar allemaal .... dank je wel O.J.!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 78623

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2007 - 23 Maart 2008

Wereldreis Antarctica & Zuid Amerika

Landen bezocht: